این کارها رادر کافی شاپ انجام ندهید

بعضی نکته ها اگرچه کوچک به نظر می رسند اما نباید آنها را در هر محیطی به ویژه کافی شاپ انجام دهید.

(1) هیچ وقت با صدای بلند خدمه و گارسن را صدا نزنید.

(2) اگر نوشیدنی تان تمام شده به مدت طولانی آن را مقابل تان نگذارید. از گارسن بخواهید فنجان یا لیوان را برداشته و در صورت تمایل نوشیدنی جدیدی برای تان بیاورد. اشغال کردن فنجان ها یا ظرف ها رفتار درستی نیست.

(3) سعی کنید در کمترین زمان ممکن، سفارش تان را انتخاب کنید و تا قبل از انتخاب کردن آن، گارسن را سر میز صدا نکنید.

(4) از هدفون برای هر نوع شنیدن یا انتقال صدا در فضای کافی شاپ کمک بگیرید.

(5) میز را به موقع ترک کنید. اگر نوشیدن و خوردن شما تمام شده است، میز را ترک کنید. اگر می خواهید به مدت طولانی بنشینید، این نکته را از همان ابتدا به گارسن بگویید.

(6) سفارش تان را بنویسید. اگر قرار است دم صندوق سفارش بدهید، حتما سفارش ها را یادداشت کنید تا خودتان و دیگران را در صف سفارش معطل نکنید.

(7) روی صورتحساب، کلمه «تشکر» را بنویسید. کار سختی نیست اما بسیار دوستانه و مودبانه است.

(8) اگر امکان استفاده از دو پریز برق را داشتید، فقط از یکی از آنها برای وسیله ای که ضرورتی برای استفاده از آن دارید استفاده کنید و پریز دیگر را حتما آزاد بگذارید.

(9) حضور در کافی شاپ یعنی به اشتراک گذاشتن فضای فردی با دیگران، بنابراین باید نکته های اجتماعی را رعایت کنید.

(10) اگر به اینترنت نیاز دارید از آن استفاده کنید، در غیر این صورت دستگاه را خاموش کنید تا دیگران از آن استفاده کنند.
 
برای این که هم شما و هم دیگر افراد حاضر در کافی شاپ از فضا لذت برده و احساس آرامش کنند، باید به این نکته ها دقت کنید:
-اگر سیگار یا پیپ می کشید، حتما در بخش سیگاری ها بنشینید تا دود باعث آزار دیگران نشود.
-حتما بعد از تمام شدن خوراکی ها هر چه زودتر میز را تحویل دهید، حتی اگر مانند بعضی کافی شاپ ها برای شما زمان مشخص برای نشستن تعیین نشده باشد.
-خندیدن، گریستن، صحبت کردن و ... از رفتارهای عادی بین دوستان است اما کافی شاپ فضای عمومی است و باید درباره این رفتارها دقت کنید.
-اگر درباره پذیرایی، نوع خوراکی های ارائه شده یا کیفیت آنها اعتراضی دارید، آن را مودبانه ابراز کنید.

{{text}}